پاسخ نسل چهارم انقلاب به آمریکا | خدمات دریایی

پاسخ نسل چهارم انقلاب به آمریکا

شرکت خدمات دریایی psdarya تقدیم می‌کند:

شمخانی: ملت ایران رکوردار ذلیل‌سازی آمریکاست

همزمان با سی و هشتمین سالگرد تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی هم در سراسر کشور برگزار شد و مردم ایران دوباره بی‌اعتمادی خود به آمریکا را فریاد کشیدند. مراسمی که به واسطه حضور همیشگی نسل جوان، تبدیل به نماد حضور انقلابی و تجدید بیعت نسل چهارمی‌ها با ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی در عرصه استکبار ستیزی شده است.

علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی و دبیر این شورا که سخنران این مراسم ر تهران بود با بیان اینکه 13 آبان امسال به صحنه اعتراض مردم به سیاست‌های ضدایرانی ترامپ تبدیل شده است، گفت: ملت ایران رکورددار ذلیل‌سازی توطئه‌های آمریکایی هستند. وی افزود: تا زمانی که ملت ما حسینی و ایرانی بمانند و به هویت ملی و اعتقادی خود پایبند و وفادار باشند دشمنان قسم خورده و در راس آن آمریکای جنایتکار دست از شرارت‌ها و دخالت‌ها برنخواهند داشت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفته است: قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران بر پایه ظرفیت‌های بومی و تجربیات 8 سال دفاع مقدس و در اوج تحریم‌های ظالمانه علیه کشور ما ایجاد و دانشمندان انقلابی ایران اسلامی نشان‌ داده‌اند که هرگز پشت سد تحریم‌ها متوقف نخواهند شد و آن را به فرصتی برای جهش به سطوح بالاتری از توانمندی و اقتدار تبدیل خواهند کرد. به گزارش واحد مرکزی خبر، شمخانی با اشاره به درخواست دونالد ترامپ برای ملاقات با حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان در حاشیه اجلاس عمومی سازمان ملل گفت: اینکه درخواست گفت و گو از رئیس‌جمهور چنین ملتی صورت می‌گیرد ناشی از یأس مقابله با ملت ایران است.

نمایش قدرت موشکی در حاشیه راهپیمایی قدرت موشکی

قدرت موشکی ایران سوژه یک حاشیه خبرساز راهپیمایی روز گذشته هم بود. دیروز در اجتماع مردم تهران مقابل لانه جاسوسی آمریکا، یک فروند موشک بالستیک دوربرد به نمایش عمومی گذاشته شد. نمایش عمومی این موشک در میان اجتماع مردم تهران در مقابل سفارت سابق آمریکا، مورد استقبال  مردم قرار گرفت و بسیاری از مردم با این توان قدرتمند سپاه، عکس یادگاری گرفتند و از سپاه پاسداران قدردانی کردند. موشک به نمایش در آمده، موشک بالستیک قدر F بود که یک موشک دوربرد و 2000 کیلومتری است. این موشک در واقع یکی از 3 موشک 2000 کیلومتری ایران به شمار می‌آید.

موشک‌های خرمشهر و سجیل ههم دیگر موشک‌های 2000 کیلومتری ایران هستند.

ما همه سپاهی هستیم

شاید نزدیک‌ترین اقدام آمریکا علیه ایران، اجرای تحریم‌های موسوم به کاتسا باشد که سپاه انقلاب اسلامی را نشانه گرفته است. به همین دلیل در بخشی از راهپیمایی 13 آبان دیروز، مردم فریاد حمایت از سپاه هم سر دادند. بانوان تهرانی هم روز گذشته مقابل لانه جاسوسی آمریکا حمایت خود را از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کردند. آنها دست‌نوشته‌هایی در دست داشتند که در آن با «من- سپاهی- هستم» و «ما- همه- سپاهی- هستیم»، حمایت خود را از سپاه‌ پاسداران به ویژه با توجه به مواضع اخیر دولتمردان آمریکا اعلام داشتند.

پیشنهاد ضرغامی برای ظریف

عزت‌الله ضرغامی هم  در مراسم پایانی راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان در حم رضوی مشهد مقدس با اشاره به اینکه لانه جاسوسی آمریکا یک سفارتخانه نبود، اظهار کرد: این سفارتخانه تا زمان پیروزی انقلاب تمامی برنامه‌ها را برای حفظ شاه و طاغوت انجام داد و بعد هم که انقلاب پیروز شد به همین رویه ضدمردمی خود ادامه داد و سفارتخانه این کشور تبدیل به یک قرارگاه نظامی علیه ملت ایران شده بود. او گفته است: در طول سال‌های اخیر هیچ وقت به این اندازه اتحاد و یگانگی ایجاد نشده است، همه مردم با هم هستند و تهدیدهای آمریکا نیز اثر ندارد. وی افزود: من پیشنهاد دادم امسال دکتر ظریف سخنران 13 آبان مقابل لانه جاسوسی باشد چرا که هیج‌کس به اندازه ایشان نمی‌تواند راوی بدعهدی‌های آمریکا باشد.

پیشنهاد ضرغامی برای ظریف

اتحاد و یکپارچگی ایرانیان در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی به رسانه‌های آن ور آب هم کشیده است. رویترز با توصیف راهپیمایی روز گذشته نوشت: ایران در سالروز تصرف سفارت آمریکا، موشک به نمایش گذاشت و ترامپ را دیوانه نامید. در ادامه گزارش رویترز آمده است: حضور مردم در این مراسم در سال‌های اخیر بیشتر از دوره اوباما بوده است. خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» هم در گزارشی از مراسم استکبار ستیزی شنبه در تهران نوشت: ایران در سالروز اشغال سفارت آمریکا نیز یک موشک زمین به زمین به نمایش گذاشت. هزاران نفر از اهالی تهران مقابل سفارت سابق آمریکا در مرکز شهر و در جایی که یک موشک با برد 2000 کیلومتر مجهز به سوخت جامد نیز به نمایش گذاشته شده بود، جمع شدند.

منبع: روزنامه همشهری/ شماره 7240