برجام به نفع کشور، منطقه و جهان است | خدمات دریایی

خدمات دریایی ؛برجام به نفع کشور، منطقه و جهان است

شرکت خدمات دریایی psdarya تقدیم می‌کند:

هشدار رئیس‌جمهوری به آمریکا در مورد نقض برجام

قدردانی رئیس‌جمهوری از اعضای دولت که در کابینه دوازدهم حضور ندارند

دنیای اقتصاد: حسن روحانی، رئیس‌جمهوری روز گذشته در آخرین جلسه هیأت وزیران کابینه یازدهم، نسبت به نقض برجام هشدار داد. رئیس‌جمهوری با بیان اینکه کار بزرگی از لحاظ سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در کشور به وقوع پیوسته است، گفت: تلاش بسیار زیادی برای به ثمر رسیدن توافق هسته‌ای و برجام که البته وقت زیادی را از دولت گرفت، انجام شد و در نهایت امروز قرارداد و توافقی حاصل شده که هیچ کس در دنیا نیست بگوید ایران به واسطه برجام ضرر کرده است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، روحانی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور آمریکا در مورد برجام گفت: آنچه در برجام اهمیت داشته و دارد موضوع تفاهم‌نامه و برد-برد بوده و هرگز برد-باخت مطرح نبوده است.

رئیس‌جمهوری ادامه داد: قطعاً برجام به نفع کشور، منطقه و کل جهان بوده و هست و هر کس بخواهد به برجام صدمه بزند به خودش و کشورش صدمه زده است. روحانی تصریح کرد: در دورانی همه دنیا علیه اقدامات ایران موضع‌گیری می‌کردند و آن را خلاف می‌دانستند، اما امروز  اگر آمریکا بخواهد علیه برجام بایستد، همه دنیا روبه روی آمریکا می‌ایستند و این تفاوت امروز با 4 سال پیش است؛ 4 سال پیش اکثر کشورهای جهان از اقدام علیه ایران حمایت می‌کردند و کف می‌زدند و ما تنها بودیم، اما امروز اگر بخواهند علیه ایران در موضوع برجام اقدامی کنند، همه با و علیه آن کسی هستند که بخواهد برجام را تضعیف کند.

  • آرامش در اقتصاد

رئیس‌جمهوری در بخش از سخنانش در آخرین جلسه هیأت وزیران کابینه یازدهم، آرامش در اقتصاد، پیشرفت اقتصادی و حرکت در جهت عدالت اجتماعی را افتخار یازدهم عنوان کرد و گفت: دولت دوازهم راه خود را با کمک مردم و در راستای سیاست «آزادی، امنیت، آرامش و پیشرفت» ادامه داده و بر همین مبنا حرکت خواهد کرد. رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه دولت یازدهم در عمل به وعده‌های خود در راستای تحقق شعارش مبنی بر«نجات اقتصاد، تعامل سازنده با جهان و احیای اخلاق»، با کمک، حضور و فداکاری مردمف گام‌های خوب و مهمی برداشته است، گفت: امروز در کشور شاهد آرامش در اقتصاد هستیم، هرچند مشکل اقتصادی همچنان وجود دارد اما در مقایسه با 4 سال پیش، امروز شاهد آرامش در اقتصاد، تورم و رشد قابل قبول و تحرک اقتصادی هستیم که با گذشته قابل مقایسه نیست.

  • ضرر کشور از افراط و تفریط

روحانی با بیان اینکه، هرچند وظایف دولت یازدهم تا هفته آینده ادامه داشته و همه اعضای دولت له وظایف خودشان تا هفته دیگر عمل می‌کنند، افزود: بسیار خوشحالم که وزرای ما حتی آنهایی که به جای آنها وزیر جدید معرفی شده، امروز در سفرها، افتتاح‌ها، سرزدن‌ها، امضای قراردادها و دیگر امور با همان نشاط روز اول کار می‌کنند و این نشان می‌دهد که آنها از ابتدا این مسئولیت را برای رضای خدا و به خاطر رفاه حال مردم عزیز و بزرگوارمان به عهده گرفتند و حتما در دولت دوازدهم از توانمندی‌ها و خدمات آنان در دیگر بخش‌ها بهره‌برداری و استفاده خواهد شد.

روحانی با اشاره به شرایط کشور در روزهای ابتدایی شروع به کار دولت یازدهم، گفت: شرایط سیاسی در جامعه ما به گونه‌ای بود که سال‌ها 16 آذری در دانشگاه برگزار نمی‌شد و برگزارری مراسم همم جز دعوا و برخورد فیزیکی نتیجه دیگری نداشت، امروز فضای دانشگاه‌ها آرام و 16 آذر‌های پر افتخاری داریم. روحانی با اشاره به اینکه کشور قبل و بعد انقلاب و در دهه گذشتته همواره از افراط و تفریط دچار ضرر و خسارت شده است و آن زمانی که معتدلانه و عادلانه عمل کردیم، خدا هم یاری کرد و به ما توفیق داد، افزود: دولت دوازدهم راه خود را با کمک مردم و بر مبنای سیاست «آزادی، امنیت، آرامش و پیشرفت» ادامه داده و بر همین مبنا حرکت خواهد کرد. همچنین به گزارش خبر آنلاین، رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه امروز در جامعه شاهد اخلاق، رفتار و میانه‌روی بهتر و اعتدال بیشتری هستیم، گفت: بدانیم کشور ما جز در سایه اعتدال پیشرفت نخواهد کرد و افراط و تفریط ما را بر زمین می‌زند.

در ادامه روحانی از تلاش‌های زهرا احمدی‌پور در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری، سردار حسین دهقان در وزارت دفاع و پشیبانی نیروهای مسلح، مهندس نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، فرهادی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، صالحی امیری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، چیت‌چیان در وزارت نیرو، طیب‌نیا در وزارت اقتصاد، دانش‌آشتیانی در وزارت آموزش و پرورش، مجید انصاری در معاونت پارلمانی و نیز معاونت حقوقی تقدیر کرد. رئیس‌جمهوری همچنین در این جلسه از اعضای دولت که در کابینه دوازدهم حضور ندارند با اهدای لوح تقدیر، تجلیل کرد. همچنین وزیران دولت یازدهم پس از جلسه هیأت دولت با رئیس‌جمهوری عکس یادگاری انداختند.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد/ شماره 4118