اولویت‌‌های صنعتی دولت دوازدهم | خدمات دریایی

اولویت‌‌های صنعتی دولت دوازدهم

شرکت خدمات دریایی psdarya تقدیم می‌کند:

ایرنا: معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: 6 هزار واحد کوچک و متوسط صنعتی با بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی در کشور شناسایی شده است که بر اساس برنامه، این واحدها باید تا پایان سال به بهره‌برداری برسند.

محسن صالحی‌نیا «حفظ و توسعه اشتغال، بازسازی تجهیزات واحدهای صنعتی و تکمیل زنجیره‌های تولید» را ازجمله مهمترین محورهای وزیر جدید و وزارت صنعت، معدن و تجارت دولت دوازدهم برشمرد و افزود: حفظ سطح تولید در شرایط فعلی و بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های موجود به منظور تثبیت شرایط واحدهای صنعتی در مرحله نخست و افزایش تولید هدف‌گذاری شده است. وی  بازسازی و نوسازی فرآیند تولید واحدهای صنعتی در کشور را ضروری دانست و ادامه داد: برای افزایش تولید در کشور باید علاوه بر بازسازی و نوسازی تجهیزات و ماشین آلات واحدهای صنعتی، به دنبال آموزش و کیفی سازی محصول‌های واحدهای صنعتی کشور با تکیه بر خلاقیت، نوآوری و به روز کردن تولیدات با ذائقه مردم و بازار بود.

صالحی‌نیا با بیان اینکه نوآوری در تولید اجتناب‌ناپذیر است، افزود: استمرار فعالیت واحدهای تولیدی نیازمند نوسازی و اصلاح ساختار تولید است.

وی تکمیل زنجیره‌های تولید را از اولویت‌های مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت در دوره جدید عنوان کرد و گفت: افزایش تولید و کاهش هزینه نهایی محصول نیازمند تکمیل زنجیره های تولیدی است که باید اقدام‌های گسترده‌ای صورت گیرد و وزارت صنعت، معدن و تجارت از واحدهای صنعتی که به دنبال تکمیل  زنجیره تولید خود باشند، حمایت می‌کنند، صالحی‌نیا با اشاره به اجرای طرح پرداخت تسهیلات رونق صنعت در کشور ادامه داد: تاکنون بیش از140 هزار میلیارد ریال به 12 هزار واحد صنعتی در حوزه صنعت تسهیلات رونق صنعت پرداخت شده؛ ضمن اینکه امسال نیز پرداخت تسهیلات به 10 هزار واحد تولیدی هدف‌گذاری که تاکنون بیش از 2 هزار واحد به بانک‌ها معرفی شده است. معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه شاخص‌های تولید در کشور مثبت شده است، ادامه داد: از ابتدای امسال شاخص‌ها، روند افزایشی تولید در کشور به ویژه در خودروسازی، فولاد، لوازم خانگی، پتروشیمی و صنایع تبدیلی کشاورزی را مثبت نشان می دهند.

وی دانش بنیان شدن صنعت در تمامی رشته‌ها و صنایع مرتبط را از دیگر اولویت‌های وزارت صنعت، معدن وتجارت اعلام کرد و گفت: دانش بنیان بودن صنایع متعلق به هیچ صنعت خاصی نیست، بلکه باید علاوه بر صنایع مدرن و پیشرفته، تمامی صنایع نسبت به استفاده از علوم روز دنیا محصول‌های خود برنامه‌ریزی جدی داشته باشند.

صالحی‌نیا تاکید کرد: محصولاتی که از ظرفیت‌های سرزمینی بی‌بهره و در ایجاد و تولید آن از دانش و فناوری روز دنیا استفاده نشده باشد. به طور قطع مزیت صادراتی مناسبی نخواهند داشت. وی در ادامه توجه به صنعت نساجی در کشور را خواستار شد و افزود: صنعت نساجی مانند صنایع غذایی از اهمیت بسیاری برخوردار است که با توجه به نیاز کنونی کشور و ظرفیت‌های اشتغال بالای این واحدهای صنعتی، سرمایه‌گذاری در این صنعت بسیار ضروری است.

منبع : روزنامه دنیای اقتصاد/ شماره 4129